Čus čuníci,
Jelikož mám v přátelích poměrně dost lidí, kteří hrálí /hrajou MOBA hry, rozhodl jsem se, pro ty co nemají přístup do bety, naházet do jednoho článku moje postřehy a dojmy z této hry, a tak nějak důvody proč je tohle lepší než jiný moba hry co jsem hrál (dotu opravdu jen velice okrajově, a lolko asi cca rok, ale většinu času proti botům, protože mě silně nebavilo, jak jsem v tom špatný, jak mě urážejí všechny národy na východ od nás, a ono co si budeme povídat, polsky kidoušové brečeli i když jsem jim sestřelil toho bota… všechny Achillovy paty (a toto je bezesporu jedna z nich) moba her jsou tu velice elegantně vyřešený, ale popořádku. Celá tahle hra je založena na tom, že Blizzard sesbíral hlavní i vedlejší protagonisty všech svých her a nasáčkoval je do jedné hry s cílem si ultimátně si vzájemněrozbít hubu.
Hra vypadá super, a má super soundtrack, Blizzard tyhle věci umí. Když se lognete do svoji základny, vaše budovy se teprve staví velice podobným způsobem jako v Game of Thrones při úvodních titulkách.
Postavičky na sebe reaguji, když třeba někoho sundáte, jiný hrdina vás automaticky pochválí, když jiného hrdinu vyléčíte, poděkuje vám bez toho, aby to ten hráč musel psát. Když máte málo životu, dostanete bitching ve stylu: maž k healovací fontáně než tě někdo bídně vykuchá jako krocana na den díkůvzdání.
Ve hře nejsou předměty. Spousta lidí bude nadávat, že se to tím zjednodušilo, ale není tomu tak. Navíc tím odpadá pro mě frustrující moment, kdy jsem si koupil nejakej předmět co se mi líbil a do chatu přiletělo: wrong item you noob, kurwa pierdole! A já samozřejmě upadl v nemilost a byl jsem promptně ocejchován nálepkou neschopného hráče (což jsem samozřejmě byl, ale nebejt itemu, ještě chvíli by se na to nepřišlo)
Když nejsou itemy, co teda dělá každou hru úplně jinou? Talenty. Zatímco spelly máte první tři už od začátku plus pasivku a na lvl 10 si vybíráte jeden ze dvou ultimátů, každý cca 4 levely máte na výběr jeden ze čtyřech talentu, které zlepšují vaše stávající spelly, nebo přidávají nějakou další schopnost. U každého hrdiny navíc musíte ty pokročilé talenty nejdříve odemknout – tak že mu hraním za něj zvedáte celkovou úroveň, čím víc za něj hrajete, tím víc máte možnosti, a za odehrané hry dostává konkrétní hrdina zkušenosti do celkového vašeho profilu. tzn na levelu jedna má na výběr ze základních talentů, na levelu dva si odemkne druhou ultimatku, na levelu 3 advanced talents, atd… dostat ho na level 5 je záležitost jednoho večera, dostat ho kamkoliv dál už docela trvá, ale pak za to máte mounty, skiny, barvy atd.
Blizzard se poučil z celé toxické komunity ubrečeného lolka, kde když dva naháníte jednoho hrdinu, a vy jste ten, kdo ho dorazí, dostanete kill, zlato a zkušenosti, zatímco úlisný pricmrdovac jen assist a min zlata, takže vás začne sveřepě nenávidět přesně za toto. Takže tady je ÚPLNĚ JEDNO kdo tomu nebožákovi dá poslední ránu z milosti, goldy nedostane nikdo, a zkušenosti dostanou všichni stejně – alespoň ti co jsou poblíž. Tedy odpadávají tyhle uslzené serenády, kdy vám polská čúráčata odhodlaně vyhrožovala že za tento obzvláště zlo pekelný kousek dostanete BÁŇ od tvůrců této hry, a že oni budou vašimi nelítostnými katany. (Samozřejmě ban nikdy nepřišel, ale je otravné číst to pořád dokola).
Čímž se dostáváme k bodu šest. Sundal jste někoho z opozitního týmu a on vám napsal že ho to mrzí? Že ho mrzí, že moje rodina nebyla zvolena strejdou Reinhardem k deportaci do Osvětimi nalokat se cyklónu B, popřípadě že se drahá maminka nerozhodla pro potrat, pač pak se narodilo TOHLE co ho právě zabilo ve hře, a rozjebalo mu to psýché jako parta černochů japonskou školačku a on teď musí psát tyto zlé, zlé věci.
Tak tady ne. Tady nemůžete soupeřům z opačného týmu napsat ani čárku, maximálně na konci hry máte asi pětivteřinový prostor kdy se můžete vyjádřit ve stylu že to byla dobrá hra, nebo že to stálo za filmového Hobita. Spoluhráči vás taky tolik neuráží, protože prostě není důvod, není tam nic co by záleželo na last hitu, ať už se to týká minionů nebo hrdinů, nemůžete svůj tým oslabit koupí špatného itemu.
Je tam šest map a každá je jiná. Jo, jasně, pořád je to rubačka, kde máte za cíl dobýt soupeřovu hlavní budovu (která má – stejně jako všechny ostatní – několik různých designů, v závislosti na mapě, ve které se to hraje) Někde jsou tři lajny, někde dvě, ale zase tolik nezáleží na tom, jestli tam jste či nejste, ty mapy jsou menší, mnohem dynamičtější, takže se můžete přesouvat na mountech – což je rychlejší než se caprtat pěšky. Každá mapa má nějaký zásadní úkol, který když plníte, dostanete výraznou převahu nad soupeřem, takže většinou hlavně ze začátku to není bitka o základny, (ale právě tady o ten úkol, pač častokrát se stane, že on pak vyrube základny za vás 😀 Takže máme například mapu, kde je uprostřed přízračná loď s kapitánem, a objevují se truhly s dublony. Když nasbíráte určitý počet dublonů (který se postupně navyšuje) kapitán skočí do loďky a začne ostřelovat základu protivníků a to docela zhusta. Další je třeba Kletba Raven lorda, který random po mapě nahází tribute, a jaký tým nasbírá tři tributy jako první, sešle na ty druhy kletbu, takže jejich jednotky mají 1 hp a jejich věže nestřílejí asi cca minutu. I ty ostatní jsou dost nápaditý, ale už takhle je to dost dlouhý, takže to popisovat nebudu.
Hrdiny můžete kupovat za mince, který dostáváte ve hře, s tím ale že to roste celkem pomálu, hrdina stojí klidně i 10 000, a za výhru proti botům máte deset penízků, za výhru proti lidem 30. Trochu to zachraňují daily questy, kde máte od 200 do 600 goldů denně za questy jako – vyhraj tři hry, hraj 2 hry za hrdinu z Diabla, hraj 3 hry za support hrdinu atd. Plus pár tisíc dostanete když levelujete svůj herní účet Nebo si prostě toho hrdinu můžete koupit za eura, proč ne.
Když hrajete s kamarádem, dostáváte o padesát procent víc zkušeností, a je to větší zábava, mydlit s Buritem ty nebohý boty: D Všichni hrdinové mají kouzla nebo schopnosti, které tak nějak známe z her, odkud pochází, takže Tyrande zasype nepřátele Starfallem, Jim Raynor přivolá Hyperion, Muradin z warcraftu trojek má Avatara, Jaina ovládá blizzard a water elementala atd. – to je taky sympatický, že vzali jejich kouzla a dovednosti a přetvořili je do prostředí této nové hry.
Poslední a pro mě nejlepší důvod jsem si nechal na konec, aneb postavička, za kterou hraju 95 procent her- NOVEMBER ANABELLA TERRA – zkráceně Nova, Dominion ghost že Starcraftu. Podle mě když lidí v Blizzardu navrhovali tuhle postavu, myšlenkový proces její tvorby probíhal asi takto: Hele, chceme, aby tuhle naší novou hru hráli lidi, kteří k předešlým MOBA hrám moc nepřilnuli, třeba takovej Papin. Takže navrhneme hot bloncku s hevábnejma trojkama v přilnavý kombinéze, s puškou na lov sibiřského grizzlyho, pač Papin za klobásníky nebo mutanty nikdy hrát dlouho nevydrží, i kdyby byli sebevíc skvělý.
No a teď ty kouzla – Musí to být něco, co střílí z dálky, a bude výborný na pronásledování utíkajících hrdinů, něco jako Caitlyn, za tu ho to docela bavilo. Potom ji dáme možnost způsobit plošný zranění do kruhu, co se aktivuje po dvou vteřinách a dá se hodit kamkoliv na mapu, jako umí Ziggs od naší smrdutý konkurence. Dále klon, kterej může dělat částečný zranění, když tam vložíte talent point, zpomalování, aby ten cíl nikam moc neutek, když se Papin netrefí se skillshotem a jako top of it all, pasivka na přechod do neviditelnosti po dvou vteřinách kdy neudělí/neobdrží damage, aneb všichni si pamatujeme jak Papin radostné trýznil Marečka a Didyho na legendární chatce v Krasoňově, kdy oba zmiňování, postižení naprostou neznalosti tohoto žánru byli opakovanou obětí jeho výpadů s Rikimaru, což byl takovej prašivej neviditelnej satyr co se portoval na nepřátele a bezbožné je kuchal, tím víc čím se snažili od něj utéci. Toto byla samozřejmě Papinova labutí píseň, jelikož oba dva se zarputile pustili do hrání těchto her a vypráskali ho potom více než ostudně v každé další hře. Každopádně, tahle sexy děvucha je konečně hrdina ušitej mně na míru – dokáže s flusbrokem rozdat haldy zranění, obejít nepřátelské linie v neviditelnosti, pronásledovat cíle, které už jsou jednou nohou v hrobe, navrch skvěle vypadá a má cool hlášky. V hrách tohoto typu jsem exceloval podobně jako při konstrukci jaderných ponorek, ale za tuhle laňku alespoň vybředávám z bahna podprůměru.
Celkový shrnuti… Jako baví mě to fest. Dokonce jsem přestal hrát star warsy (takový podprahový signál pro Timuru, ze když tak měsíc nesáhne na toho healera, pravděpodobně se nedočká ukňouraných výčitek ve slohové stylistice zavržené milenky) a hrajeme s Buritem tohle. Ten hlavni úkol pro každou mapu to posouvá úplně jinam. Samozřejmě se vždy aktivuje jednou za čas, takže zbylou dobu je to typická řežba o základny, ale s tímto prvkem hra dostava další náboj. Hrdinové jsou super, moznost zahrát si za postavy za který jste hráli předchozích 10 let ve WoW, Diablu nebo Starcraft světu je skutečně lákavá. Těším se až bude open beta budete to moci posoudit sami.